onsdag 12 januari 2011

Trött dag

I dag har det mest blivit Siesta Men jag har inte mått illa ,men det känns allmänt olustigt.Varm och het ,som om jag har feber ,men det har jag inte.Nu har jag ringt till min frissa ,får komma dit på fredag innan hon slutar 17.45 Så hon ska snagga mig ,så jag slipper allt detta lösa hår överallt Så kommer en god vän hit och ska hjälpa mig knyta charfar fint Det kan vara kul att ha hemma ibland. Ute får det bli min fina peruk Så detta ska jag väl klara tror jag Men ärligt känns det på, men jag vet att håret kommer tillbaka kan bli både mörkare eller ljusare ,tom tjockare lite spännande .
Hoppas jag blir lite piggare snart efter allt blod jag fick igår Tycker nog jag klarat en del under tiden ändå.
Och jag orkade äta min andra Semla idag Åt även middag någorlunda.Ska snart ta lite Proviva och en liten smörgås sedan ska jag som vanligt lyssna på Karlavagnen,om jag kan hålla mig vaken Beror väl litet på ämnet, jag har inte kollat vad det handlar om.
Ibland kommer tankarna Varför skulle just jag fått denna hemska sjukdom,men varför skulle just jag gå fri tänker jag snabbt .men det är inte lätt ibland Jag får mina gråtatacker ,som jag inte så gärna visar Tar någon lugnande tablett när det känns för svårt
Men jag ska klara detta nu ,har ju som jag nämnt Alla mina 6 barn och 16 barnbarn +2 st
barnbarnsbarn Dessa måste jag ju följa i många år än Och jag Älskar alla fast vi inte träffas så ofta en del av oss .Beroende på avstånd mm.
Nej nu blev det lite deppigt Men det är så det känns idag,i morgon är det förhoppningsvis lite bättre  får jag hoppas .Nu är det lite kallare det är nu -10,3 gr kallt I morgon ska det bli sol såg jag Då borde jag ta min kompis Roulatorn och ta en liten prommenad Om det inte är för halt men jag har broddar ,så det finns inget att skylla på. Roulatorn har jag för min rygg och höger ben är så besvärliga Det slår bara stopp Men då kan jag sätta mig en minut ,så går det en stund igen .
Det är konstigt att det går bra att dansa ,i varje fall lite men det är för jag har någon att hålla i .Det är tråkigt att det blivit så ,jag som älskat att dansa varje dans även Buggat en hel del tidigare men det är mycket man måste aceptera Men glad att jag kan vara med lite i varje fall
tänk att det blev några rader i dag också det trodde jag inte när jag började 
kramar till er alla som orkar läsa detta  /  Monica

4 kommentarer:

  1. Ledsamt att du får gå egenom detta, kämpa på Monica. Massor av styrke kramar // Elenore

    SvaraRadera
  2. härligt så du försöker & orkar.
    du är en äkta kämpe.
    och glöm inte att du är guld värd.
    kramar Ebigail

    SvaraRadera
  3. Stor varm och gooo kram till dig, vännen!
    Nina

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det verkar vara ganska OK med dig - det är jag verkligen glad för. ;)
    Deppighet och tårar kommer lite då och då varje dag. Egentligen helt naturligt tycker jag.
    Jag brukar säga att man måste få gnälla och beklaga sig då och då - bara man inte fastnar i det och blir bitter.
    Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera