måndag 17 januari 2011

En vanlig Måndag

Ja det har väl varit en helt vanlig Måndag Vi åkte en liten sväng till samhället (Deje) jag hämtade lite mediciner,så passade vi på att handla lite på en gång När vi kom hem drack vi kaffe,sedan vilade jag en stund ,Alf min sambo tog en länger prommenad i skogen med hundarna Skönt att man kan släppa dom så dom får springa som dom vill. Ja den ena lilla Elvis han springer ivrigt omkring och undersöker allt Maja strosar lite sakta efter Alf, har inte så särskilt bråttom.
Sedan åt vi lite lätt ,för vi skulle få främmande av våra vänner och tidigare grannar från Olsäter Gösta och Lilian Alltid roligt att träffs och prata några timmar. Gösta som är höftopererad för precis 3 månader sedan ,går och rör sig förvånansvärt bra nu Hoppas han kommer med på dansen nu på Torsdag Några danser går säkert bra,så är det så roligt att komma ut och se dansglada människor .Jag orkar inte heller dansa varje dans nu .Men det beror mer på min onda rygg o ben än på mina behandlingar.
I dag har jag bränt en ny skiva med fina danslåtar till en av gubbarna som är diskjocky Dom är 4 st som delar på det ansvaret Jag fixar musiken åt 3 av dom Och jag har fått mycket beröm ,att jag blandar bra .Det ska vara en lugn ,och en snabbare Det är viktigt Finns ju några som buggar också Så ska det vara några gammaldanser .2 st före paus och ca 2 st efter Ja så ungefär är upplägget.
Nu har vi tittat på Idrottsgalan Festfina idrottare uppklädda Roligt att titta på Jag trodde från början på Therese Ahlshammar Roligt att hon vann Jerringpriset.
Vi hörs i morgon som vanligt
En väderrapport också  Slaskigt och halkigt ute + 2,7 gr varmt just nu  Mindre bra !
Kramar till er som läser / Monica

1 kommentar:

  1. Hej. Trevlig läsning. Här börjar det bli lite kallare.
    Jag skickade Lasse ut på dans i går kväll. Känner mig förkyld. Ha det bra. Kram.

    SvaraRadera