tisdag 11 januari 2011

Behandlingsdag

Ja så var min andra cellgiftsbehandling avklarad jag var på lassarettet redan kl 9:00 Förberedelserna började direkt Men allra först frågade hon hur jag egentligen mådde Om jag varit yr och trött Och det var just det jag tänkte fråga om Blodvärdet var väldigt dåligt sa hon Kommer inte ihåg om hon sa 80 eller 85 Men för lågt var det Så det blir Blod i dag sa hon om jag ska klara detta
Men allra först spolar dom med koksalt ,sedan en stor don Cortison + något annat som också är för att inte må illa Sedan börjar droppet med den första påsen cytostatika ,ca 2,5 tim ,sedan lite koksalt igen ,och så ännu en påse GIFFTER ca 1 tim Så talade sköterskan om att andra behandligen kan bli väldigt svår första kvarten Hjärtat kan slå väldigt fort Och man kan bli kokhet + väldigt ont i magen detta får ca 60 % Men jag hörde inte dit Oj så glad jag blev För om det blivit så hade hon fått stänga av en stund några gånger Jag mådde bra hela tiden Gick ut själv på avdelningen och åt lunch En mycket god Rödspätta med remuladsås och varma o kalla grönsaker Helt i min smak
Det värsta med detta är att man ligger så mycket på sängen Ryggen gillar inte det Och det blev länge i dag 14:30 var jag klar med gifterna Men då kom nästa 2 påsar blod på vardera ca 1:5 tim nästan, jag var klar strax efter kl 17:00 Så det blev 8 timmar  Alf kom på slutet och höll mig sällskap Så på hemvägen svängde vi in till Forshaga Jag längtade efter en god Semla och det har Forshaga finbageri Och tänk han köpte 4 st ,så vi har till i morgon också.Så då får jag bara inte må illa Det brukar ge sig till känna dom första dygnen men har en del tabletter jag ska ta varje morgon nu ,med nedtrappning i 5dagar.
Nej nu var det mycket om mig Några som blev glada när vi kom hem var vovvarna Särskilt lilla Elvis, Alf hade ju varit hem hos dom emmälan Men det är lite underligt när inte jag är med
Så har vi tittat på Hjalmars revy på TV Det var fakisgt väldigt bra Skulle vilja se det i verkligheten är ju varje senhöst i Örebre. Den som lever får se
Nej nu tror jag det får räcka för i dag  ikväll är det - 1 gr kallt  kram alla som läser detta /Monica

3 kommentarer:

  1. Jag har läst och är glad för din skull att du inte hör till dem som mår dåligt.
    Gillar också Peter Flacks revyer, men såg bara sista halvan eftersom jag jobbade till efter klockan åtta ikväll.
    Hoppas att du känner dig bra imorgon också så du kan äta semla. ;)
    Kram från Ingela i Bollebygd

    SvaraRadera
  2. Älskar dig mor! Hoppas du mår bra imorgon så att semlan smakar gott. Kram Joel

    SvaraRadera
  3. har hitttat dej nu, du är en kämpe hoppas du mår skapligt endå. kram från annelie

    SvaraRadera