torsdag 6 januari 2011

Trettondagen

I dag har jag tagit det lungt Känns i hela kroppen efter dansen igår .Men så vet jag att det blir efter dans Men det är ju roligt just då i varje fall.Och nu börjar det bli kris med håret På höger sida och bak på samma sida är det dåligt nu Går inte att borsta över nu Men jag var förvarnad att den Systostatikan jag får skulle orsaka håravfall,Jag har en fin tuff peruk som jag provar ibland
Men det är med lite blandade känslor att ha den på Känns som en mössa Men man kanske kan vänja sig För det är nog inte heller roligt att gå ut bland folk så här heller kan ju ha mössa på mig förstås ,eller någon fin scharf Vi får se
Jag har en tablett mot illamående den får jag oftast ta 2 ggr om dagen ,då går det bra Har bara mått ordentlig illa en gång ,det var ingen höjdare Så är mina ögon o näsa väldigt irriterade Men har hört att många har det mycket värre .Hoppas min andra behandling som blir nästa vecka på Tisdag blir ungefär lika Har tyvärr hört att det kan bli värre med tiden Ska ju ha 6 sådana behandlingar Men det kan ju gå vägen också Framförallt så tror jag att dessa behandlingar håller mig frisk Så valet var ju inte så svårt ,för man vill ju gärna hänga med några år till
Men oj så pessimistisk jag låter nu men en del dagar är tyvärr lite så Men i det stora hela klarar jag mig bra Tänker mycket på mina barn o barnbarn som jag vill följa i många fler år
Tänk det har snöat i dag också Nu räcker det nästan  Men det är bara -1,8 gr kallt nu Det är bra då vi har Elvärme här som drar mycket när det är väldigt kallt Ja det är någon återvinning också ,så under hela året ska det inte vara så farligt
Ja det blev en del idag I morgon ska jag och göra ren min PickLine ,en sorts kateter som sitter permanent i överarmen Där sätter dom droppet som tar ca 5 tim Ska även ta massa prover i morgon ,som skickas till Lassarettet dom avgör om jag får göra nästa behandling nu på Tisdag
Återkommer i mogon    Kram  / Monica   Glömde skriva att jag har 2 barnbarnsbarn också !!

1 kommentar:

  1. Jag använde peruken när jag träffade folk, sällan annars. Det blev några olika sjalar istället, eller också inget alls - när jag vant mig själv att vara utan hår.

    SvaraRadera