lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen

Ja nu ska jag försöka börja skriva men hur börjar jag .Kanske ska börja för 6 år sedan snart då jag träffade min kära Sambo Vi blev snabbt ett par ,flyttade i hop hösten 2005 och det har fungerat väldigt bra jag hade bott ensam i många många år ca 18 år Något förhållande som inte ledde någon vart fanns väl .men tur så var jag ensam när Alf kom i min väg Han är glädjen lugnet och tryggheten i mitt liv.Förutom mina 6 barn och många barnbarn förstås.
Och nu har vi 2 underbara hundar Cavaljer King Charles Spaniel det började med Molly som vi tog på foder av min dotter Det blev Alfs vän helt o hållet Var med honom överallt men så fick hon valpar ,något gick fel .hon dog 2 dagar efter hon fått sina valpar .2 överlevde Den ena våran käraste Elvis har vi våran ägo + lilla Maja ett år äldre än honom bor här hos oss Dom är nog de barn vi inte kan få
Nu bor vi i Deje i ett litet parhus Flyttade hit för ca 2 månader sedan här har vi de flesta vänner
Vi är med och anordnar motionsdanser PRO varje Torsdag jag spelar in den mesta musiken åt gubbarna som turas om spelar på Sterio Avslutning vår och höst har vi levande musik och mat .
nu var vi ca 100 personer som åt dansade och hade roligt (10 Dec)den 20 jan börjar vi igen .
Ja det var nog om det roliga Tyvärr har jag kronisk värk sedan 24 år och sista året har ett knä opererats + att ryggen blivit mycket värre Skulle nog ha opererats snart ,men tyvärr kom ännu ett bakslag Fick blödningar som jag inte ska ha i min ålder fick snabbt komma till Gynskologen
sedan gick allt så fort 28 Oktober togs livmoder äggstockar mm bort Det var en elakartad tumör hade även gått i lymfarna men allt ska vara borta (datortomografi)Men nu går jag igenom en Cellgiftsbehandling det är tufft.har bara gjort 1 av 6 ännu .har inte mått så illa av denna omgången ,men mycket annat som inte känns bra Alla slemhinnor tar stryk tydligen .men jag kan äta och mår just nu skapligt Ska in på nästa den 11 Jan om alla prover är bra behandlingarna ges i dropp som tar ca 5-6 tim Men jag har gott hopp att allt blir bra.Men ibland känns det lite för mycket
Men i går Nyårsafton sa jag till min Sanbo att vi åker till Hagfors på Dansen Vi hoppade över maten dom har då Vi brukar vara där på Nyårsafton När vi kom fram ca halv 9 på kvällen kändes det lite konstigt Benen ville inte riktigt följa med i dansen men det var bara första dansen Sedan dansade jag ungefär varannan dans och det var roligt Och min Sambo njöt i fulla drag han älskar att dansa Han är duktig på dans ,även gammaldans Och det gör ju jag också ,även om jag inte orkar lika just nu
Ja det blev en del detta i stora drag Kommer igen en annan dag Ska försöka mig på att skriva lite ofta om hur det går med min behandlingg mm  Ha det så bra ni som läser detta Kram Monica

2 kommentarer:

  1. det var fint skrivet mamma o ja du klarar detta, tror de hade varit kämpigare för en som inte är van smärtor, så jag tror starkt på att du går igenom dina behandlingar.. för du ska leva många år till... kram

    SvaraRadera
  2. Hej. Hittade hit via en väns blogg. "Vardag hos mig" kallar hon sin blogg.
    Jag gick igenom en cancerbehandling, med cellgifter och strålning, hösten 2002. Det där med att tappa håret tycker jag inte var så hemskt. Peruk finns och då behöver man inte ha mössa på sig på vintern. ;) Däremot kan det vara kallt om huvudet på natten, så nattmössa kanske inte är helt fel. ;)
    Jag kommer att följa din blogg och skriva någon kommentar då och då.
    Önskar dig allt gott och du - vila så mycket du kan och gör roliga saker.
    Hälsningar från Ingela i Bollebygd

    SvaraRadera