tisdag 1 februari 2011

Behandlingsdag

Det blev tidigt i morse också, Cellgifter i dag Det är lite förberedelser när man kommer dit Man får väga sig varje gång Så får man en dos Corticon + något annat för illamående mm direkt i där dom sätter droppet Så ska det gå in något som jag nu helt glömde vad det heter. det kanske kommer när jag skriver .så är det 2 olika påsar med cellgifter Det tog 5,5 tim idag.Slapp blod idag Men det var lite för lågt nu också trots att jag fick 2 påsar för 3 veckor sedan.Så nästa gång antagligen trodde dom.
Det låg en dam från Hagfors bredvid mig .Hon hade opererat bort allt ,Livmoder mm hon också för ett par år sedan Då hade det inte gått ner i några lymfor på henne .Men hon fick cellgifter ändå för att vara säker
Men på en datortomografi sent i höstas visade det sig att det börjat igen Nu var det i lymfor. Så nu gör hon ny omgång med cellgifter men hon mådde bra,tappade inte håret denna gång .
Detta var inte så roligt att höra ,men det är ju verkligheten för många av oss,trots att prognosen är bra nu ,så vet man aldrig.
Detta gör mig lite deppig Då jag försöker att inte tänka i de banorna.
Men oavsett det så känns det lite mer denna gång Jag är väldigt trött och en aning yr Och jag är väldigt blek påpekade Alf när vi åkte hem.
och det är jag än.men jag repar mig väl hoppas jag.men det är ju mycket gifter man får i sig ,så det är inte så konstigt Dom tar ju både de onda och goda cellerna.
Jag orkade äta lunch på avdelningen. Kalops mm det var gott När vi kom hem åt jag en smörgås med ett kokt ägg o kaviar + kaffe Sedan har jag vilat ,och jag somnade en stund också (låg i 3 tim)Så blev det Proviva och ett päron,får se om det blir något lite innan jag lägger mig .
Som ni ser är jag inte helt under isen Försöker hålla mig ovan!!
I dag har det varit grått hela dagen och varmgrader nu är det 0,9 gr varmt  I morgon ska det bli sol sa dom förut Vi får väl se .
kram alla som orkar läsa / Monica !

PS !! Tror det var Koksalt dom spolar igenom ,både före emellan och efter
        Rätta mig om jag har fel 

1 kommentar:

  1. hej hoppas du är under kontroll i dag måste vara tufft fy fasiken, svårt att förstå när man inte själv är drabbad. Men jag tänker på dej. Ta hand om dej nu vi hörs kram

    SvaraRadera