måndag 7 februari 2011

Främmande

Upp lite sent som vanligt. Jag sover inte så där väldigt bra på nätterna,så då är det skönt att dra sig på morgonen.Denna besvärliga muskelvärk vill inte ge sig.Men lite kaffe och en smörgås ,så var dagen igång Gösta kom och hämtade Alf till deras matlagning,som dom har varje måndag Dom är 6 gubbar som lagar mat och har trevligt.Lilian kom på en gång.Hon hade med sig lilla Smilla (Chivvava)Våran Elvis vill så gärna leka men hon är lite försiktig.Tycker kanske han är stor ,fast han hör också till dom mindre hundarna.Så han tröttnade ,gick ut i hallen och la sig i buren hos Maja.
Jag lagade till en god fiskrätt ,som jag tror var uppskattad ,bestående av Chreme Frachie+vatten + buljontärnig+mycket klippt dill.Så fick ett paket nästan tinad Torsk ,delad i sex bitar småputtra i där ca 10 min.
Mums så gott det blir ,med potatis och gröna ärter till.
Vi blev sittande vid köksbordet och pratade Finns alltid en del att diskutera.Hoppas Lilian följer med hit fler gånger när dom ska bort gubbarna.Fick låna några skivor som jag lägger in i datorn Bra att ha när jag ska spela in till danserna.
Sedan har jag vilat en stund .Jag är faktiskt väldigt trött. Undrar om blodvärdet sjunkit ännu mer nu.Känns nästan så.Ska till vårdcentralen på onsdag ,får nog be dom ta ett blodprov ,så jag vet.
Nu ska vi titta på Gynekologen från Askim ,sedan är det kväll igen
Nu är det +0,9 gr varmt ute, snöat här lite Blir kanske bra med mer snö,sedan kallare mot helgen ,då det är Svenska rallyt här i Värmland med omnejd.  Jag kommer igen i morgon / Monica

1 kommentar:

  1. hej kul med lite besök inte fel alls, få se om de är blodbrist som du säger, du skulle dit i dag som jag fatta. Du får ta hand om dej så gått de går . jag ska nu kolla "halv 8 hos mej" kram

    SvaraRadera