onsdag 9 februari 2011

Trött Trött Trött

Ja nu är jag nästan lika trött som jag var innan jag fick blod för några veckor sedan.Blodvärdet hade ju gått upp lite när jag fick förra behandlingen för drygt en vecka sedan.Nu tog dom ett HB idag när jag var på VC Då hade det gått ner igen Det var 102 Kanske inte så bra Och nu är det nästan 2 veckor tills jag ska ha en behandling och ev mer blod.jag ska ringa sköterskan i morgon och fråga om det är något jag kan göra.För denna tröttheten är besvärande,och jag är även lite yr ibland,tycker det gungar när jag går.
Oj nu var det mycket klagande.Kan ju istället prata om vädret. Det har varit strålande idag Sol nästan hela dagen .Men hörde att det ska bli en hel del kallare framöver.Ja det blir nog inte vår så här direkt.
Vi har nu tittat på Uppdrag Granskning .Handlade om alla svenskar som jobbar i Norge Är väl bra att dom får jobb, men hur de bodde .Nu var detta i Oslo ,4-5 i varje rum Med en hyra på 3000,och ibland ännu mer Och många jobbade på Bemanningsföretag.Kanske hade jobb någon dag då och då bara .Det lät inget vidare.Men en del hade fast jobb också.men bostadfrågan var inte bra alls.
Ja det är mest synd om alla ungdommar som inte får några jobb här i Sverige.Det känns skönt att inte behöva tänka på jobb. Pensionär är rätt så bra nu tycker i alla fall jag.
Nu är det -7,8 gr kallt ute Men här inne är det varmt som tur är.
Kram på er / Monica

2 kommentarer:

  1. Låter inget vidare med blodet och din trötthet, hoppas det finns något du kan göra åt det i väntan på nästa behandling.
    Jag såg också på Uppdrag granskning, vilket elände de bodde i, tänk vad mycket den där Svensk föreningen tjänar på ungdomarna. Runt 3000 per person och så många i varje lägenhet. I ett rum var det visst fyra stycken som bodde, det är ju inte klokt vad de håvar in i hyra...
    Nu ska jag krypa i säng, det har varit en lång dag. Hoppas du känner dig lite piggare i morgon.
    Kramar från mig,

    SvaraRadera
  2. hej hoppas som sakt att du känner dej bättre i dag, Såg inte de programmet kommer inte ihå g vad jag såg, minnet eller. Men hoppas du får ordning på värdet, här är d e snöoväder men inte kallt.Min dag får se vad som blir. Ta hand om dej. kram från en till annelie

    SvaraRadera