tisdag 22 februari 2011

Behandlingsdag nr 4

Ja tänk då var redan den fjärde behandlingen klar.Det känns bra,då är det bara två kvar.Så nu kan jag se slutet.Jag fick träffa läkaren idag,och gå upp i gynstolen för en riktigt noggrann undersökning Och allt var bara bra .Så när jag är klar med dessa två så är jag klar.Behövs ingen mer Röntgen eller något .För den jag gjorde var helt bra.Men jag får komma på koll var tredje månad i två år,sedan lite glesare i tre år.Det känns bra.
Allt fungerade bra idag,var färdig redan kl 14:30.Så då åkte vi till MAXI och handlade en hel del.Och ännu har jag nytta av dom motmedel jag fick före behandlingen imorse En stor dos Cortison+Ondansetron direkt i sprutform bra för illamående + en del annat .och nu har jag sådana tabletter att ta i 5 dagar till,men jag får trappa ner dom varje dag .Så jag brukar klara mig bra på detta .Så får jag ta droppar så jag inte får förstoppning när jag tar cortison
Så har vi tittat på Dansbanan i Täfteå i dag var det något bättre än dom två som varit.Nu får det nog snart bli sängen .Ätit en smörgås och ett glas Proviva Det är ju nyttigt och gott !! Ska höra vad Karlavagnen handlar om också.är det bra kanske jag inte somnar ifrån.
Godnatt vänner / Monica

2 kommentarer:

  1. hej men vad skönt de låter att du är på vrätt väg,så hoppas de blir en bra vår o sommar för dej. jag kollar oxå på dansen i Täfteå lite kul se hur de håller på ,jag sa till gubben jag skulle kunna tänka mej åka ditt lite kul att se. Men de vet man inte de bara kändes så när man kollar. Jag ska starta upp min dag nu. Ta hand om dej . kram annelie

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du börjar se slutet av behandlingen, och tänk så härligt att ha våren att se fram mot samtidigt som du kommer att må bättre. Det är bra med kontrollerna efteråt så man får bekräftelse på att man är frisk.
    Hoppas du har en fin dag Monica och att solen lyser på dig <3

    SvaraRadera