tisdag 15 februari 2011

En Lång Dag

Jag fick gå upp reda kl 06:30 idag Åt lite gröt ,så åkte vi kl 07:30 till Karlstad Fick först ta prov ,sedan vänta en timme drygt på blodet men det droppade så sakta i min Pick Line ,så dom satte in i ett kärl i armen istället Då gick det snabbt åt även lunch där .Så var jag färdig ca 12:30 Väntade en halvtimma på doktorn ,då jag skulle ha recept på mer mediciner.
Jag skulle på sminkkurs kl 14:00. Så jag gick till apoteket först mm.Så hörde jag att det brummade i mobilen,hade satt den på väldigt lågt.Det var Alf som meddelade att sminkkursen var framflyttad en timma.Så då blev det en timma i cafeterian.Sedan åkte jag hiss ner i källeren och kom ut på baksidan Så var det en bit att gå. Tur att jag hade roulatorn med mig.Men det var värt all väntan två mycket trevliga tjejer tog hand om oss.Så vi var 10 st i varje grupp.och vi hade en hel neccisär framför oss ,med allt från rengörning till allt vad smink heter och allt fick vi göra på oss själva Så man kände sig fräch efter ca 2 timmar .Sedan fick vi se hur man kan knyta charfar Men det var en tjej som stod nere i gången som sålde väldigt enkla hättor eller liknande Jag köpte ett par stycken
Och hela neccesären med allt innehåll fick vi ta med oss Det var säkert värt en hel del Så kom Alf och hämtade mig så åkte vi och handlade på två ställen ,så det blev en lång dag verkligen.Vi kom hem när klockan var 19:00 Så nu dröjer det inte länge att somna i kväll
här är det nu -9,1 gr kallt   Kram på er alla /  Monica

1 kommentar:

  1. hej men vad kul för dej att de känndes så bra med sminkkursen. hoppas att de känns ok i dag förstår att d e måste vara tufft, Jag ska göra mej iordning för att ta mej till gymmet så blir de i dag, i går var de en dag med flera grejor då blir jag trött, men i dag är d e bara en grej jag gör,I morgon ska jag iväg hjälpa dotter med den lilla men de är ju lite mysigt för de växer fort tiden rusar veckorna går så de gäller ta vara på de småstunderna, men d e gör säckert du eller ha r jag fel. Ta hand om dej nu. kram. annelie

    SvaraRadera