onsdag 2 mars 2011

Blodvärdet Dåligt

I förmiddags fick jag skutsa Alf till Forshaga till tandläkaren.jag skulle vara nästan på en gång på vårdcentralen för rengörning av min PickLine Så tyckte sköterskan att jag skulle ta ett blodprov.Och tyvärr var det för lågt redan,är ju bara en vecka sedan jag fick cellgifter.Jag ringde lassarettet när jag kom hem,dom tyckte jag skulle komma redan nu på fredag,för att få två påsar blod till.Det blir tredje gången nu.Men det är bra att det blir så snart,så jag inte hinner bli så trött och yr som dom andra gångerna.
Jag hämtade Alf och han köpte med sig semlor till kaffet.Det var gott.Så vilade jag en stund,sedan gjorde jag en Fläskpannkaka.Den smakade bra med lingonsylt till.Även hundarna fick en liten bit i sin mat .Oj vad dom äter då.
Så har vi tittat på Erik Lihm (halv Åtta hos mig) det var roligt att se.Men den andra Erik leder (hårdrockarn)Får vi se hur det går i morgon.
I morgon kanske det blir att städa bra att ha det gjort när jag ska till sjukhuset på fredag.Till helgen kanske Alfs son Anders med fru och lilla dottern kommer hit.Ska höra med Min son Joel och hans flickvän om dom vill komma också då.
Nu är det bara -0,8 gr kallt ute, bra tycker nog jag. Kram/ Monica

1 kommentar:

  1. Oj , men så skönt att de upptäckte det i tid så du
    kan få blod i tid. Vet dom vad det beror på att blodvärdena.
    går ner så snabbt? Fläskpannkaka dä ä gott de..
    ha en fin kväll Monica o lycka till på fredag
    Kram Annelie

    SvaraRadera