fredag 6 maj 2011

Fredag kväll !

Ja så har det gått några dagar igen,ska försöka skriva lite mer regelbundet igen.I dag har jag inte mått så mycket illa,har dubblat mina illamåendemediciner.Ska göra så en vecka nu. Var till sjukhuset igår.Dom är väldigt bra ,när jag ringde i förrgår och talade om hur jag mådde,så fick jag tid hos en läkare direkt.Jag har även tagit prover igen,var något med salterna som var dåligt.Kanske behöver något i tablett eller droppform.Får se vad det blir till veckan.Är också väldigt trött ,trots att jag fick blod för en vecka sedan.
Men nu till något roligare.Vi hade avslutning på våran steriodans i går.Och jag orkade vara med hela tiden.Det är ju vi och två par till som har hand om detta.Festen blev väldigt lyckad. Vi började med mat ,som var buffe,3 sorters kallt kött och mycket olika frukter + en jättegod potatisgratäng. Smör bröd,ost och dricka.och baren var öppen för den som ville ha något extra.
Sedan dansade vi efter en mycket populär orkester 1,5 tim,sedan kaffe + dans 1,5 tim till.
Så nu är det uppehåll tills den 8 september,det låter länge. Men sommaren brukar gå fort.Och på något sätt ser jag fram mot hösten,för då kanske jag börjar bli mig själv igen .Kanske håret börjar komma tillbaks då. Och även ögonbryn o fransar,för det är det också dåligt med nu.
Hörde att det ska bli varmare nu igen.Det blir bra ,så man kan sitte ute lite mer.Men i solen skulle jag absolut inte vara Huden var för ömtålig just nu sa läkaren. Men ute skulle jag gärna vara.
Ja det var allt för i dag Kram alla vänner / Monica !

2 kommentarer:

  1. annelie bergman7 maj 2011 kl. 17:18

    hej kul höra att de var bra på dansen och att du orka så mycket. Du får sitta i skuggan, de gör jag för de mesta har svårt var i solen bara lite då. Men d e är skönt att bara få vara ute, hoppas vi nu får lite värme, jag håller på packa lite från o till orkar inte så mycket så tur vi har tiden vi börjar flytten den sista maj,ska bli skönt för nu blir inget gjort med nåt håller bara undan de värsta. Var nere vid slussarna i dag satt där en stund kolla folk, de är fint där nere,(Borenshults slussar) nu sak jag ta en lite låda innan maten vad de nu kan tänkas bli. Du får ha de så bra du kan nu. kram från annelie

    SvaraRadera
  2. Hej vännen,
    Så skönt det måste kännas att orka göra det man tycker är roligt.
    Hoppas du får nån tablett som reglerar salterna om det nu är det som gör att du känner dig så trött.
    Sommaren är som skönast när det är varmt och gott i skuggan, sa en dam till mig nån gång i tonåren. Då förstod jag nog inte riktigt vad hon menade, för jag har alltid älskat solen och värmen. Men ju äldre jag blir desto mer sanning blir det i hennes ord.
    Vi får hoppas på en varm sommar, så du kan sitta i skuggan och gotta dig.
    Kramar till dig <3

    SvaraRadera